- Chodzi o sytuacje zagrażające zdrowiu lub życiu dzieci, a także takie, które są związane z rażącymi nieprawidłowościami - tłumaczy Anna Wietrzyk, rzeczniczka Kuratorium Oświaty w Katowicach. - Wszystkie takie sygnały są przez nas sprawdzane. Rodzice i opiekunowie dzieci mogą także dzwonić w mniej istotnych sprawach, które powinny być rozwiązane na bieżąco przez organizatorów - dodaje.
Jeśli dziecko z naszego regionu wyjechało na kolonie na Pomorze i narzeka na organizację, jego rodzice zwykle dzwonią do katowickiego kuratorium.
- Przyjmujemy wtedy zgłoszenie i w ramach współpracy przekazujemy interwencję do kuratorium leżącego na danym terenie - wyjaśnia Anna Wietrzyk.
Telefon obsługują od godz. 7.30 do 15.30 pracownicy Kuratorium Oświaty, a od godz. 15.30 do 7.30 pracownicy Centrum Zarządzania Kryzysowego.
Na stronie internetowej (www.kuratorium.katowice.pl) są również informacje o bazie wypoczynkowej oferowanej na wakacje. Można tam sprawdzić, czy zorganizowany dla dzieci wypoczynek został zgłoszony do kuratorium.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?