Od środy (3 kwietnia) kierowcy będą korzystać z tymczasowego mostu na Białej Głuchołaskiej. To kolejna zmiana w organizacji ruchu wynikająca z rozbudowy kilometrowego odcinka DK40 w Głuchołazach.
- Po przeprowadzonych próbnych obciążeniach obiektu tymczasowego w Głuchołazach nad rzeką Biała Głuchołaska i pozytywnych wynikach tych badań wybudowana nowa przeprawa tymczasowa od najbliższej środy ( 3 kwietnia – red), zostanie udostępniona kierowcom – mówi Agata Andruszewska, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu.
Otwarcie przeprawy oznacza, na rozbudowywanym, kilometrowym odcinku drogi DK 40 w Głuchołazach, wprowadzenie kolejnej, tymczasowej organizacji ruchu.
Most tymczasowy ma długość 47 m i szerokość 10 m. Ruch kołowy będzie się tutaj odbywał w obu kierunkach. Dodatkowo po jednej stronie obiektu zbudowano chodnik dla ruchu pieszych.
- W ramach obowiązującego objazdu mostem tymczasowym wykonawca przystąpi do wyburzenia starego mostu i budowy nowego, trzyprzęsłowego obiektu mostowego o wysokich parametrach w zakresie przepływu wód. Konstrukcja nowego mostu powinna być gotowa do końca tego roku – mówi Andruszewska.
]
Co jeszcze w ramach rozbudowy DK40?
Inwestycja na prawie kilometrowym odcinku drogi przechodzącym przez Głuchołazy ma na celu poprawę wartości technicznych i użytkowych drogi poprzez wzmocnienie konstrukcji oraz podniesienie parametrów nośności do 11,5 t/oś. Dobudowanie pasów do skrętu w lewo na skrzyżowaniach, w tym również na tych z sygnalizacją świetlną, poprawi płynność ruchu. Planowana jest również rozbudowa skrzyżowań, w tym jedno na skrzyżowanie typu rondo oraz dwa z sygnalizacją świetlną.
Przebudowane zostaną m.in. chodniki, powstanie też droga dla pieszych i rowerów od skrzyżowania z ul. K. Miarki do skrzyżowania z ul. Bohaterów Warszawy.
Ponadto w ramach zadania zostaną wybudowane i przebudowane:
- oświetlenie,
- odwodnienie,
- urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego infrastruktura techniczna (kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, teletechniczna, elektroenergetyczna, itp.).
Wykonawca wybuduje również kanał technologiczny.
Prace na tym odcinku planujemy zakończyć w 2025 roku. Roboty o wartości 38 282 229,55 zł realizuje konsorcjum Himmel i Papesch Opole (lider) oraz Adac Lewar.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?