Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

TOP5. Najtańsze SUVy w segmencie C. Ceny, wersje

Paweł Bartocha
Dacia Duster Essential 1.0 TCe 90 6MT - 67 800 zł
Aktualna Dacia Duster to II generacja rumuńskiego SUV-a, któa zadebiutowała w 2017 roku, zaś w 2021 przeprowadzono modernizację, w ramach której upodobniono samochód stylistycznie do pozostałych modeli jak Sandero czy Jogger i wprowadzono nowy system multimedialny z beprzewodowymi Apple CarPlay'em i AndroidAuto. wanie przez ponad 7-letni staż producent zdecydował się na ewolucję. Druga generacja Dustera wyraźnie nawiązuje do poprzednika zarówno sylwetką, jak i kształtem wielu elementów nadwozia. Charakterystycznym elementem jest wypełnienie tylnych lamp, a także chromowany grill. Deska rozdzielcza tym razem nie jest już zapożyczona z modelu Logan, lecz została zaprojektowana od podstaw. Znakiem szczególnym są trzy oddzielne nawiewy, a także duży ekran dotykowy oraz panel klimatyzacji zapożyczony z o wiele nowszych, niż dotychczas, modeli siostrzanej marki Renault. Dacia Duster mierzy 4341 mm długości, 1804 mm szerokości oraz od 1982 do 1693 mm wysokości (napęd FWD/AWD). Rozstaw osi liczy 2676 mm, zaś bagażnik pomieści od 376 do 1478 litrów.
Bazowy Duster Essential z silnikiem 1.0 TCe kosztuje od 67 800 zł. Współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,1 s i rozpędza się do 166 km/h. Dopłata do wersji z LPG wynosi 2850 zł. Wariant ten generuje 100 KM i 170 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s i rozpędza się do 168 km/h. Odmiana 130-konna kosztuje od 82 100 zł za bogatszy wariant Expression. Ma ona cztery cylindry, 1.3 litra pojemności i generuje 130 KM oraz 240 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 s i rozpędza się do 193 km/h. Topowy silnik benzynowy 1.3 TCe o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm występuje tylko w topowej odmianie Journey i kosztuje od 97 800 za odmianę FWD ze skrzynią EDC (od 0 do 100 km/h w 9,7 s i V/max 199 km/h) lub 98 300 zł za AWD z przekładnią ręczną (od 0 do 100 km/h w 10,4 s i V/max 204 km/h). Diesel 1.5 dCi o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm przyspiesza od 0 do 100 kmh/ w 10,2 s i rozpędza się do 183 km/h. Kosztuje od 90 800 zł za odmianę Journey, zaś dopłata do napędu 4x4 wynosi 8500 zł. W gamie jest też limitowana odmiana SL Extreme.
Dacia Duster Essential 1.0 TCe 90 6MT - 67 800 zł Aktualna Dacia Duster to II generacja rumuńskiego SUV-a, któa zadebiutowała w 2017 roku, zaś w 2021 przeprowadzono modernizację, w ramach której upodobniono samochód stylistycznie do pozostałych modeli jak Sandero czy Jogger i wprowadzono nowy system multimedialny z beprzewodowymi Apple CarPlay'em i AndroidAuto. wanie przez ponad 7-letni staż producent zdecydował się na ewolucję. Druga generacja Dustera wyraźnie nawiązuje do poprzednika zarówno sylwetką, jak i kształtem wielu elementów nadwozia. Charakterystycznym elementem jest wypełnienie tylnych lamp, a także chromowany grill. Deska rozdzielcza tym razem nie jest już zapożyczona z modelu Logan, lecz została zaprojektowana od podstaw. Znakiem szczególnym są trzy oddzielne nawiewy, a także duży ekran dotykowy oraz panel klimatyzacji zapożyczony z o wiele nowszych, niż dotychczas, modeli siostrzanej marki Renault. Dacia Duster mierzy 4341 mm długości, 1804 mm szerokości oraz od 1982 do 1693 mm wysokości (napęd FWD/AWD). Rozstaw osi liczy 2676 mm, zaś bagażnik pomieści od 376 do 1478 litrów. Bazowy Duster Essential z silnikiem 1.0 TCe kosztuje od 67 800 zł. Współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,1 s i rozpędza się do 166 km/h. Dopłata do wersji z LPG wynosi 2850 zł. Wariant ten generuje 100 KM i 170 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s i rozpędza się do 168 km/h. Odmiana 130-konna kosztuje od 82 100 zł za bogatszy wariant Expression. Ma ona cztery cylindry, 1.3 litra pojemności i generuje 130 KM oraz 240 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 s i rozpędza się do 193 km/h. Topowy silnik benzynowy 1.3 TCe o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm występuje tylko w topowej odmianie Journey i kosztuje od 97 800 za odmianę FWD ze skrzynią EDC (od 0 do 100 km/h w 9,7 s i V/max 199 km/h) lub 98 300 zł za AWD z przekładnią ręczną (od 0 do 100 km/h w 10,4 s i V/max 204 km/h). Diesel 1.5 dCi o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm przyspiesza od 0 do 100 kmh/ w 10,2 s i rozpędza się do 183 km/h. Kosztuje od 90 800 zł za odmianę Journey, zaś dopłata do napędu 4x4 wynosi 8500 zł. W gamie jest też limitowana odmiana SL Extreme. Archiwum
Wyższy koszt produkcji pojazdów to najczęściej wskazywany przez przedstawicieli polskiej branży motoryzacyjnej skutek pandemii COVID-19 i wojny w Ukrainie – wynika tegorocznego badania MotoBaromentru. W opinii badanych, w ciągu roku samochody z polskich salonów wyjadą nawet o 20 proc. droższe. Klienci będą musieli liczyć się także z innymi niedogodnościami, w tym z dłuższym oczekiwaniem na odbiór zamówionego pojazdu. Postanowiliśmy sprawdzić ile dziś kosztują najtańsze (cennikowo) auta w poszczególnych segmentach. Dziś sprawdzamy ceny najtańszych SUVów segmentu C.

Z najnowszego raportu Exact Systems „MotoBarometr 2022”, który swoim badaniem obejmuje niemal tysiąc przedstawicieli branży motoryzacyjnej z 11 krajów europejskich jasno wynika, że po pandemii i wojnie już nie będzie tak samo. Dotyczy to zwłaszcza cen.

Jakich podwyżek cen aut mogą spodziewać się Polacy w najbliższych miesiącach? W opinii 81 proc. przedstawicieli zakładów motoryzacyjnych wyniosą one maksymalnie 20 proc. Z czego 33 proc. zapytanych wskazuje na maksymalny wzrost cen aut o 5 proc., 20 proc. zapytanych – wzrost o 10 proc., a 28 proc. zapytanych – wzrost do 20 proc. Co dziesiąty respondent jest większym pesymistą i spodziewa się podwyżek rzędu 20-50 proc.

Postanowiliśmy sprawdzić ile kosztują najtańsze cennikowo SUVy w klasie C.
Przejdź do galerii, aby zobaczyć zestawienie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: TOP5. Najtańsze SUVy w segmencie C. Ceny, wersje - Motofakty

Wróć na lukow.naszemiasto.pl Nasze Miasto