Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
1 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Dacia Duster Essential 1.0 TCe 90 6MT - 67 800 zł...
fot. Archiwum

TOP5. Najtańsze SUVy w segmencie C. Ceny, wersje

Dacia Duster Essential 1.0 TCe 90 6MT - 67 800 zł
Aktualna Dacia Duster to II generacja rumuńskiego SUV-a, któa zadebiutowała w 2017 roku, zaś w 2021 przeprowadzono modernizację, w ramach której upodobniono samochód stylistycznie do pozostałych modeli jak Sandero czy Jogger i wprowadzono nowy system multimedialny z beprzewodowymi Apple CarPlay'em i AndroidAuto. wanie przez ponad 7-letni staż producent zdecydował się na ewolucję. Druga generacja Dustera wyraźnie nawiązuje do poprzednika zarówno sylwetką, jak i kształtem wielu elementów nadwozia. Charakterystycznym elementem jest wypełnienie tylnych lamp, a także chromowany grill. Deska rozdzielcza tym razem nie jest już zapożyczona z modelu Logan, lecz została zaprojektowana od podstaw. Znakiem szczególnym są trzy oddzielne nawiewy, a także duży ekran dotykowy oraz panel klimatyzacji zapożyczony z o wiele nowszych, niż dotychczas, modeli siostrzanej marki Renault. Dacia Duster mierzy 4341 mm długości, 1804 mm szerokości oraz od 1982 do 1693 mm wysokości (napęd FWD/AWD). Rozstaw osi liczy 2676 mm, zaś bagażnik pomieści od 376 do 1478 litrów.
Bazowy Duster Essential z silnikiem 1.0 TCe kosztuje od 67 800 zł. Współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,1 s i rozpędza się do 166 km/h. Dopłata do wersji z LPG wynosi 2850 zł. Wariant ten generuje 100 KM i 170 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s i rozpędza się do 168 km/h. Odmiana 130-konna kosztuje od 82 100 zł za bogatszy wariant Expression. Ma ona cztery cylindry, 1.3 litra pojemności i generuje 130 KM oraz 240 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 s i rozpędza się do 193 km/h. Topowy silnik benzynowy 1.3 TCe o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm występuje tylko w topowej odmianie Journey i kosztuje od 97 800 za odmianę FWD ze skrzynią EDC (od 0 do 100 km/h w 9,7 s i V/max 199 km/h) lub 98 300 zł za AWD z przekładnią ręczną (od 0 do 100 km/h w 10,4 s i V/max 204 km/h). Diesel 1.5 dCi o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm przyspiesza od 0 do 100 kmh/ w 10,2 s i rozpędza się do 183 km/h. Kosztuje od 90 800 zł za odmianę Journey, zaś dopłata do napędu 4x4 wynosi 8500 zł. W gamie jest też limitowana odmiana SL Extreme.

Zobacz również

Kibice Legii chcieli zorganizować marsz w dniu finału Pucharu Polski. Nie ma zgody

NOWE
Kibice Legii chcieli zorganizować marsz w dniu finału Pucharu Polski. Nie ma zgody

Łysula jak Gubałówka. Wszyscy chcą zobaczyć, jak powstaje oryginalna wieża

NOWE
Łysula jak Gubałówka. Wszyscy chcą zobaczyć, jak powstaje oryginalna wieża

Polecamy

Jestem ekspertem żywienia i jem cukier, ale nie tyję. Jak to robię? Co jem?

Jestem ekspertem żywienia i jem cukier, ale nie tyję. Jak to robię? Co jem?

Spektakularna atrakcja francuskiej wyspy. Tylko dla odważnych!

Spektakularna atrakcja francuskiej wyspy. Tylko dla odważnych!

Tajemnice szlaku kolei zębatej w Górach Sowich. Nietypowa atrakcja na majówkę

Tajemnice szlaku kolei zębatej w Górach Sowich. Nietypowa atrakcja na majówkę